streda 29. mája 2013

Není nutno



Není nutno. Pesnička.
Traja veteráni. Rozprávka.


Zdeněk Svěrák. Scenár.
Jan Werich. Kniha FimFárum. Predloha.
Jaroslav Uhlíř. Hudba

Jedna z našich najobľúbenejších.
Ako šesťročný mal Veliký velikú dilemu, ktorý dar spomedzi klobúku, harfy a mešca by si vybral. Vyriešil to. Vybral by si klobúk, ktorý vie pričarovať veci. A hneď ako prvé by si pričaroval Arabelin prsteň, ktorým už potom vyčaruje čokoľvek.
Obdobie silného presvedčenia, že vie čarovať. Keď môžu traja veteráni, Arabela, Rumburak, tak môže aj on. Že áno. Neskôr ho v tom len utvrdil Harry Potter.

Ja Troch veteránov milujem.
Pankrác, Servác, Bimbác. Frňákovník. Andělská mrcha Bosana. Colník s velbloudama. Trojhviezdičkový hotel U mě, u supa. Lenivé kráľovstvo.

"Kdyby se nic nedělo, nebyli by dějiny."
"Musíte Edu omluvit. Je to prostý pobíječ much. Flájbój, jak říkají Angličani. Flájbój Eda."
"Tady hotel U mně, u telefonu Já. Jsem presvědčen, že se ubytujete u mně. Jiný hotel tady není."
"Trojka štěnice. Dvojka bez štěnic. Jednička bez štěnic a s ramínkama."
"Jó Salzburg. Tak tam jsem taky nebyl."
"Volá Německo, jestli k nim nepřestaneme strkat rypák, vyhlásí nám válku." 
"Takhle se mává, takhle se bije."
"Když dojim, tak dojim."
"Tak mi ji nabrnkni sem!"
"Kde bydlí, jak se tam jede a kde se tady objednávají svadby!"
"Dali jsme Vám kamarádíčkové dary. Dary jsme Vám kamarádíčkové dali. A proč jsme Vám kamarádíčkové dali dary? Protože jsme chtěli, aby jste měli radost! A proč jsme chtěli, aby jste měli radost? Aby jsme my měli radost, že vy máte radost! Ale měli jsme z Vás radost?!"
"Třeba Vám to dojde po milionpátý, lidi hloupí...a nebo po milionšestý...."

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára