nedeľa 2. júna 2013

Deti sú dosť veľké na dobré veci, aj na dobré učebnice


Veľmi pekná učebnica výtvarnej výchovy.

Jej autorka, Martina Rozinajová, bola ocenená v súťaži slovenského dizajnu. Bola by som nesmierne rada, keby sa moji chlapci učili z takýchto učebníc. Nie som si istá, ako vyzerá a či vôbec existuje Velikého učebnica na výtvarnú, nikdy som ju nevidela, ani prvácku ani druhácku. Ale videla som učebnice na iné predmety a teda veľa z nich by si zaslúžilo novú tvár. Takúto.


Učebnice sú knihy, ktoré berú deti do rúk každý deň. Možno tak trochu nastavujú latku. Som prekvapená, ako Veliký rešpektuje Čítanku. Vidím za tým prácu jeho učiteľky. Mne sa páči pracovný zošit k čítanke. Vďaka ilustráciám Kataríny Ilkovičovej a tipom na knižky, ktoré si deti môžu požičať z knižnice. Mám asi nízke očakávania a tak keď sa objaví v oficiálnej učebnici niečo zaujímavé, som príjemne prekvapená. Neočakávam, že môjho syna bude inšpirovať k čítaniu  učebnica čítania. Snažím sa to robiť sama. Ale keď inšpiráciu, čo ďalej čítať, prinesie Veliký zo školy, je to milé prekvapenie.



"Ak sú však deti odmalička ovplyvňované gýčom, nekvalitným výtvarným a úžitkovým umením, v dospelosti sa im môže zdať slabá vizuálna úroveň čohokoľvek ako úplne normálna a štandardná,píše Martina Rozinajová na stránke svojho projektu Nové učebnice. A má pravdu.



fotky  noveucebnice.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára