streda 11. septembra 2013

Rozprávky o zvieratkách


Nadčasová knižka. Možno preto, že si ju pamätám z detstva (takže prežila už nejaké tie časy). 

Ale napriek tomu aj po znovuprečítaní s mojimi deťmi som nebola sklamaná. Pri niektorých knižkách či filmoch môže zafungovať spomienkový optimizmus, a ja sa zrazu po tridsiatich rokoch čudujem, prečo že sa mi práve toto vtedy tak páčilo. 
Ale našťastie Rozprávky o zvieratkách nesklamali. Jednoduché príbehy, nie však primitívne. Vždy na konci s pointou, ale vôbec nie tou, kde dobro zvíťazí nad zlom. O tom tieto príbehy nie sú. Skôr o používaní rozumu (Palička pomocníčka), šalamúnskom riešení sporov (Jablko), výhodách deľby práce (Rozličné kolesá), priateľstve (Lodička) a o tom, že dobrého sa všade veľa zmestí (Pod hríbom). 

Malinký má najradšej "Paličku pomocníčku".
Ja som už sem tam využila aj v praxi  "Jabĺčko".
Minibájky. Každý z príbehov je práve tak dlhý, aby malý človek udržal pozornosť do konca. A výdatne mu v tom pomáhajú aj mnohé ilustrácie.
Tento obrázok mám v hlave uložený z detstva.
Prvé dva príbehy Kuriatko a  káčatko a Tri mačiatka sú  pre úplne najmenších čitateľov. S Malinkým som ich čítala, keď mal rok. Je to výborná štartovacia čiara k dlhším a zložitejším pribehom. 

Je pre mňa záhadou, prečo v knižke nie je  uvedený autor. Tým je Vladimír Sutajev pochádzajúci z Ruska. Ako inak, veľa kníh z môjho detstva má korene práve tam. Generácia Husákových detí čítala knižky Môj macík, Nevedkove dobrodružstvá či Kartinky a skazky. A teraz ich čítajú svojim deťom.


kniha: Rozprávky o zvieratkách
autor: Vladimír Sutejev
vydal: Matys

Rozprávky o zvieratkách majú aj pokračovanie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára