pondelok 10. februára 2014

O Štoplíkovi


Sú knižky, pri ktorých ma Malinký prekvapí. Pri tejto O Štoplíkovi ma prekvapilo, ako veľmi si ju obľúbil. Niežeby som pochybovala o jej kvalitách, ale je to knižka z môjho detstva a z knižnice som ju vytiahla skôr z nostalgie. Ale Malinkému sa tak zapáčila, že sme ju za posledné dva týždne prečítali dva krát. 

Sú to príbehy malého korkového štuplíka do fľaše, ktorý z tej fľaše vyskočil a vybral sa do sveta. Keďže je to vydanie zo 70-tych rokov minulého storočia, je tam slovník, ktorý som trošku pri čítaní vždy zmenila (a vynechala všetky súdružky, zostali len učiteľky). 


Najviac sa Malinkému aj mne páčili kapitoly o Štoplíkových dobrodružstvách vo hvezdárni a jeho premýšľanie o vesmíre. To je teraz téma, ktorá nášho 4-ročného škôlkára zaujíma. Štoplík je presne knižka pre škôlkárov.

Náhodou (aj keď vlastne náhody neexistujú) som na knižku O Štoplíkovi nedávno narazila v kníhkupectve, vyšla v novom vydaní. Táto naša kedysi stála 17,- Kčs.


názov: O Štoplíkovi, kým nechodil do školy
autorka: Hana Ponická
vydal: Slovenský spisovateľ v roku 1967

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára