pondelok 31. marca 2014

Strom, ktorý dáva


Túto knihu som čítala najskôr sama. Potom samostatne vo dvojici s Velikým synom. A teraz znovu samostatne s Malinkým. 


Mňa táto kniha dojala. Zakaždým. Malinkého rozplakala.
"Ja nechcem zomrieť." A potom: "Ja nechcem zostarnúť."
Neboj, ešte si maličký, starým budeš až za dlhý čas.
"Ale ja nechcem vôbec zostarnúť a vôbec zomrieť. Ja teraz nechcem zostarnúť."
Podobný rozhovor, ako keď sme sa pri večeri kedysi rozprávali, čím by chcel byť. Odpoveď - kozmonautom a letieť do vesmíru na rakete. Tak ja, premúdrelá mama, som mu začala rozprávať, že keď sa bude veľa učiť a cvičiť, môže sa raz kozmonautom stať. On ma vzápätí odzbrojil."Ale ja chcem letieť dnes večer!"

Premýšľala som, prečo tam číta smrť. Bude to tým, že ja túto knižku čítam cez strom a on cez chlapca. Každý podľa svojej momentálnej životnej role.

autor: Shel Silverstein
vydalo: Slniečkovo, 2011


fotky: vlastné cez iPhone

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára