streda 21. januára 2015

Muminkovci

Oficiálne sa volajú The Moomin alebo Muminovci. Ja som si ich, neviem prečo, zdrobnila. Asi preto že ich mám rada, týchto fínskych trollov, ktorých stvorila Tove Jansson počas 2.svetovej vojny. Odvtedy sa rozšírili do celého sveta, ich príbehy sú v knihách aj animovaných filmoch.

My sme ich objavili práve vďaka rozprávkovému filmu. Keď mal Veliký 5 rokov a práve sme mali v pláne dlhšiu cestu, hľadala som zaujímavú rozprávku, ktorá by ho v aute zabavila.
A našla som Muminkovcov. Príbehy, ktoré zabavili nielen dieťa, ale aj mňa. Sú zvláštni, láskaví, čarovní, sem tam trochu strašidelní (najmä Kroka). A ako to s mnohými filmami býva, na ich začiatku bola kniha. Prvou bola Povodeň u Muminovcov.
Ja som tú našu našla v antikvariáte.
Pri jej čítaní som však zistila, že je to príbeh pre väčšie deti. Veľa statických opisov neudržalo pozornosť môjho vtedy 6-ročného synka. A tak som ju na čas odložila do police. Určite sa nestratí.
Muminci dostali  druhú šancu - ako komiks. Je v češtine, takže jeho čítanie je fuška. 

Ale mám nádej, že raz sa k nemu chalani vrátia už sami. Pretože majú radi komiksy aj Muminkovcov.

Tove Jansson pred svojím domom vo Fínsku
/ tovejansson.com /


fotky vlastné, spomienky takisto

5 komentárov:

  1. nemozem sa dockat kedy ich bude mala citat. tie ceske knihy uz mam niekolko rokov. ale nech si ich objavi na polici sama. je pravda ze na muminov treba mat vek. zatial ich u nas cita len 8rocny synovec.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak som správne pochopila, u vás bude ľahšie čítať po česky. U nás je to s čítaním v češtine zložitejšie, starší 9-ročný to síce vie, ale ide mu to ťažšie, takže to často neskúša. Muminovcov čítame spolu, komiks má teraz rád menší 5-ročný, to je zdá sa u nás doma ten správny vek na ich objavenie, obaja chlapci si ich zamilovali v tomto veku (cez film a komiks).

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. jako malá jsem je milovala ♥

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť