streda 7. augusta 2013

Koralína


Aj gombíky môžu byť desivé. Náš prvý horor pre deti.

Natočený podľa fantasy knihy od Neila Gaimana. Je to síce animovaný film, ale nie je to rozrávka. Mňa až tak neoslovila, zato Veliký Koralínu pozeral hneď niekoľkokrát. Keď som mu potom prezradila, že máme doma aj knihu, nebolo úniku.
Škoda, že kniha  nie je v slovenčine, už by ju zvládol sám (Harry Potter ho pripravil). Ale teda je v češtine a tak po večeroch prekladám. Mne sa kniha páči viac ako film. 


Príbeh dievčatka Koralíny, ktoré je dosť osamelé. Prepracovaní rodičia na ňu nemajú čas, v susedstve je nová a tak si čas kráti prehľadávaním domu, do ktorého sa prisťahovali. Kto hľadá, nájde. 
Ona nájde dvierka, za ktorými je iný, paralelný svet. Na prvý pohľad sa zdá, že práve taký, aký by si priala. Rodičia sú  milí, láskaví, nekričia, zaujímajú sa a varia samé chutné jedlá.  Len majú namiesto očí čierne gombíky. A tie gombíky sú čím ďalej tým desivejšie. Postupujúcim dejom naberá film na strašidelných obrátkach.


Mám takú ochranársku chuť nedovoliť svojmu synovi,  aby sa bál, ale jeho to priťahuje a zaujíma. Podsúvať mu rozprávky,  keď ho baví Gaiman, mi už asi nepomôže.


Myšlienka, že každé dieťa (aj to, ktorým sme boli my sami kedysi) má niekde v paralelnej realite svojich druhých rodičov, ktorí sú lepším ja tých reálnych. Uf.

fotky  coraline.com

film: Koralína a svet za tajnými dverami (Coraline)
USA, 2009
© Focus Features

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára